Прегарянето на вътрешната пита на катализатора е една от най-честите причини за неговото затлачване и повреда. То обикновено се дължи на богата горивна смес и попадане на неизгоряло гориво в изпускателната система. Много често след неуспешни опити за палене, или бутане се натрупва гориво, което изгаря неконтролирано в каталитичното гърне, разрушавайки неговата структура. Поради тази причина е непрепоръчително автомобили с катализатор да се палят с бутане.

Проблем с катализатора би възникнал и ако се използва бензин богат на олово. Оловото се наслагва върху катализаторният слой, като запушва кутийките и намалява пропускливостта на системата.

Ако автомобилът гори масло, това също може да причини запушване на каталитичната решетка.

Често срещани са и механичните повреди по катализатора в следствие на удари, продължителен и силен резонанс и други, които биха нарушили решетка катализатора.

Разпространено е мнението, че след един пробег от 160-180хил. км., катализаторът престава да функционира и става негоден.

Много често, само на база изминати километри, нашите „майстори“ решават, че катализаторът е заминал и трябва да се отстрани. Истината е, че има много фактори, които влияят на работата на катализатора и ако автомобилът е експлоатиран правилно (хубави горива и изправна горивна система), ресурсът му е много по-голям. Затова ако наскоро сте си купили автомобил който разполага с катализатор и в сервиза настояват да ви го премахнат, определено трябва да помислите върху техните подбуди.